Ekonomické dějiny železniční sítě České republiky – mýty, omyly a iluze v hospodářské politice a path dependence železných drah
1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006. 84 s. Železniční doprava. ISBN 80-210-4219-2
1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2006. 82 s. Železniční doprava. ISBN 80-210-4221-4
Za hlavní význam dopravy můžeme považovat skutečnost, že umožňuje překonání bariéry prostoru, a tím podmiňuje vytváření interakcí mezi různě disponovanými místy zemského povrchu. V důsledku toho bývá doprava považována za faktor, který výrazně formuje utváření sídelní a hospodářské struktury světa.
Obsah studie můžeme rozdělit do několika dílčích bloků, které se postupně zaměřují na jednotlivé apekty železniční dopravy v prostoru Evropské unie. Pozornost je věnována především následujícím tématům:
Celý text ke stažení zde: Seidenglanz_studie_2006
1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006. 84 s. Železniční doprava. ISBN 80-210-4219-2
1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006. 79 s. Železniční doprava. ISBN 80-210-4220-6